"Daj mi rękę”- te słowa w ustach dziecka to nie rozkaz- to prośba o pomoc, wsparcie, to gwarancja bezpieczeństwa.


Wyciągnięta w stronę dziecka ręka pozwoli mu śmielej przedzierać się ścieżkami życia, kluczyć po jego meandrach i wytrwale docierać do wytyczonego celu. Pomoże też dziecku uporać się z problemami, które napotka na swojej drodze, wskaże jak pokonywać trudności, rozwiązywać problemy, dostarczy wsparcia w działaniach. Będzie razem z dzieckiem budować jego poczucie wartości, potwierdzać jego wyjątkowość i niepowtarzalność.
Pamiętaj, żeby zawsze wyciągnąć rękę, kiedy dziecko cię o to poprosi. Czasami prośba ta jest prawie niezauważalna i nie zawsze są to słowa. Może to być gest, spojrzenie, zakłopotanie, smutek bądź agresja.
Od ciebie zależy czy tę prośbę usłyszysz, zobaczysz albo poczujesz. Wówczas już będziesz na dobrej drodze.



Powodzenia Wam obojgu.


Give me your hand”- these words are a kind request when spoken by a child – a request for help, support, and guarantee of safety.

A helping hand reached out in child’s direction will help him/ her sails though stormy times, and persistently reach the appointed direction. It will also help manage all problems which he/she may encounter , show how to win, resolve difficulties, and give support in every moment. That single gesture of kindness can built his/her sense of awareness and individuality.
Remember to be there for the child when she/he asks. Sometimes that request is barely visible and speechless. It can be only a gesture, a look, embarrassment, sadness or aggression.
It depends on how you react. Try – that is always a step forward.




Good luck to both of you !


Terapia to oddziaływania, zmierzające do przywrócenia człowieka, do zdrowia psychicznego i fizycznego.



Praca nauczyciela terapeuty bazuje na indywidualnym potencjale dziecka i zmierza do sukcesywnego eliminowania, występujących u niego deficytów.

Formy i metody pracy terapeutycznej z dziećmi

Atreterapia

1. Terapia przy udziale sztuk plastycznych i technik związanych z plastyką

- techniki plastyczne i rękodzielnicze

- metoda malowania dziesięcioma palcami

- metoda symboli dźwiękowych

- ćwiczenia sensomotoryczne

2. Muzykoterapia:

- koncepcja K. Orffa

- rytmika C.J. Dalcrozèa

- aktywne słuchanie muzyki metodą B. Strauss

- choreoterapia:

- opowieści ruchowe J. C. Thulin

- ruch rozwijający W. Sherborne

- gimnastyka twórcza R. Labana

- gimnastyka rytmiczna A.M. Kinnesów

- dramatoterapia i drama

- estetoterapia

- atreterapia w powiązaniu z psychopedagogiką twórczości

- atreterapia w powiązaniu z metodami twórczego myślenia

- atreterapia w powiązaniu z senektyką opartą na analogii wg W. Limont.

3. Biblioterapia

- terapia baśnią

- bajka i opowiadania terapeutyczne

- poezjoterapia

- biblioterapia w powiązaniu z dziecięcym filozofowaniem

- metaforyczny sposób komunikacji oparty na pedagogice R. Steinera

4. Techniki relaksacyjne

- kinezjologia edukacyjna

- elementy jogi i tai-chi

- masaż relaksacyjny

- masażyki wg M. Bogdanowicz

- relaksacja wg Wintrenberta

- trening autogenny wg G. Harnischa

- trening autogenny wg A. Polender

- relaksacja wg Jacobsona

- masaż głowy

- masaż dłoni

- KAHI-LOA – masaż żywiołów

- rysowanie, układanie i wpatrywanie się w mandale

- psychosynteza

- pedagogika zabawy

- zabawy na odreagowanie agresji.
 
5. Terapia pedagogiczna

- kinezjologia edukacyjna

- techniki NLP

- elementy metody M. Montesson

- techniki C. Freineta

- metoda „Dobrego startu” M. Bogdanowicz

- metoda nauki czytania I. Majchrzak

- metoda nauki czytania G. Domana

- metoda E. Gruszczyk-Kolczyńskiej

- ćwiczenia grafomotoryczne.

6. Techniki socjoterapeutyczne

- „Wychowanie w duchu wartości” (program Living Values).